/Files/images/images (5).png

Що таке безпечне освітнє середовище?

Такі негативні явища серед учнівської молоді, як насильство, булінг та кібербулінг, секстинг тощо, не можуть не турбувати громадськість, освітян та батьків. Логічно, що виникає потреба створити безпечний освітній простір у закладі освіти, щоб захистити, убезпечити, запобігти наслідкам впливу на особистість несприятливих чинників.

Безпечне освітнє середовище забезпечує:

- наявність безпечних умов навчання та праці,

- комфортну міжособистісну взаємодію,

- сприяючи емоційному благополуччю учнів, педагогів та батьків,

- відсутність будь-яких проявів насильства та наявність достатніх ресурсів для їх запобігання дотримання прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу

/Files/images/Без названия (96).jpg
КОДЕКС БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА (Методичний посібник): wym-1642613262591

Законодавчі та нормативно-правові акти щодо запобігання та протидії насильства: wym-1642614171108

Організація протидії та попередження булінгу в навчальному закладі.

1. Систематично знайомитись із законодавчими документами та практиками з протидії булінгу в дитячому середовищі та жорстокого поводження з дітьми у сім’ях.

2. Провести діагностування рівня напруги, тривожності в класних учнівських колективах з метою виявлення дітей, що можуть потерпати від знущання:

– спостереження за міжособистісною поведінкою школярів;

– опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

– психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– встановлення наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

– визначення рівня тривоги та депресії учнів.

3. Обговорити питання протидії та попередже-ння булінгу на нараді педпрацівників навчального закладу, засіданні методичного об’єднання класних керівників, батьківських зборах.

4. Розробити пам’ятки для учнів, учителів та батьків «Маркери булінгу».

5. Сприяти створенню морально безпечного освітнього простору, формуванню позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії на уроках та у позакласній роботі.

6. Провести наступні виховні заходи.

1). Виховні години: «Цінність людського життя» .

2 Практичні заняття-тренінги: «Будьмо толерантними» (5-7 кл.).

3). Відкрита учнівська рада: «Що означає мати гідність».

4).Виставка малюнків: «Світ без насильства».

5). Виховні години: «Життя без насильства та його цінність».

6). Сократівські бесіди:

- «Повага – ниточка, що з’єднує покоління»;

- «Взаємоповага – основа людських стосунків».

7). Бесіди: - «Шоб користування інтернетом було безпечним» (5-7 кл.);

- «Загрози соціальних інтернет-мереж. Як їх уникнути» (8-11 кл.).

8). Уроки народознавства: «Українські традиції родинного виховання» (1-4 кл.).

9). Уроки родинного виховання: «Родинне коло. Родинні свята та традиції» (5-11 кл.).
Кiлькiсть переглядiв: 290

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.